UWCiM at Night

UWCiM at Night
Mijn school, gezien vanaf Old Bank

zondag 18 november 2012

Niet-zo-ver-van-mijn-bed-show


Er zijn zo van die momenten waarin je geconfronteerd wordt met de bittere realiteit, momenten waarop het plots heel erg voelbaar wordt dat er effectief dingen zijn zoals oorlog. Toen woensdag het conflict tussen Israël en Palestina losbarstte, was ik er mij voor het eerst echt van bewust dat dit echt voor slachtoffers zorgt, voor mensen die zich zorgen maken om hun familie en vrienden. Ik beschouw mezelf absoluut niet als en onverschillig persoon, maar ik denk dat je het nooit echt vat als het niet een directe invloed heeft op je leven en omgeving. Nu heb ik een goede vriend uit Tel Aviv, een schoolgenoot uit Palestina, mensen die in spanning leven  omdat het leven van hun kennissen bedreigd kan worden.
De gevolgen van oorlog heb ik wel al kunnen ondervinden. Dat kan moeilijk anders als je in een land woont dat pas 17 jaar geleden uit een burgeroorlog komt, en nog steeds zijn wonden likt. Reken daarbij dat mijn school het doel heeft om een voorbeeld voor ‘onderwijs in post-conflict situatie’ te zijn en deel is van een organisatie die staat voor ‘Education for Peace’. Ik denk dat ik dus wel kan zeggen dat het iets is wat ik van redelijk dicht meemaak en meegemaakt heb.
Uiteraard komt er na regen gelukkig nog altijd zonneschijn, zelfs als er een tijdelijke eclips is, en zo komt er na oorlog gelukkig nog altijd heropbouw. Dit brengt me terug naar onze fantastische project week. Vandaag werden alle projecten op school voorgesteld, eerlijk gezegd waren de meeste presentatie redelijk saai. Maar helemaal op het einde werd het filmpje getoond dat een van co-years van ons project gemaakt had. Het was echt fantastisch om te zien!
Verder heb ik zaterdag nog een heel andere show gezien: de intrede van sinterklaas! Met de Dutchies hadden we ons geïnstalleerd in Abrasevic, het lokale jeugdhuis en keken we gezellig hoe de goed heilig man weer arriveerde. Spijtig genoeg werkte de livestream niet in Bosnië, dus hebben we maar naar de editie van vorig jaar gekeken. Het wordt tijd om mijn verlanglijstje te schrijven ;)
Liefs,

Amber

P.S.: Hier is de link naar het filmpje van ons Srebrenica Project Week
http://vimeo.com/53770356?action=share&post_id=1622304153_115829711911027

1 opmerking:

  1. Vlijtig lieflijk vredesduifje van me, ook wij werken en duimen voor een betere wereld! Seffens eens het filmpje bekijken van jullie projectweek, dat brengt gegarandeerd veel goede hoop! Love you kiss x

    BeantwoordenVerwijderen